lördag 1 maj 2010

Valborg

Igår fick elisabeth och jag för oss att dra till Uppsala och fira Valborg.

Vi var uppenbarligen inte de enda med den tanken. tåget var knökfullt och varje gång det skumpade till lite så hördes klirret av glasflaska mot glasflaska. (Okej, överdrift typ. Typ typ typ. Men jag förstår inte riktigt hela dryckeskultursgrejen)

Men vi såg lite Fyrisåflottar, hade lite picknick och njöt av vårvärme och Uppsalahäng, så det var en trevlig Valborg, indeed.

Halvsov på tåget tillbaka, körde lite när jag kom hem och krypkörde förbi en eld, så det gills nästan som traditionellt valborgsfirande också.

Idag är det hemtenta och körkortsteori som gäller, whoppdidoo!

1 kommentar:

  1. underbart, alla var i uppsala på valborg (inklusive jag) :)

    och du frågade vilken skola jag går, jag går på ågesta folkhögskola i älvsjö. (:

    SvaraRadera