lördag 8 maj 2010

Chokladmousse

Igår tyckte jag att jag skulle lyxa till det, så jag gjorde vit chokladmousse till efterätt. Receptet hittade jag i DI (...jag vet, otippat) och det blev gottigottgott.



150 g vit choklad smlälts och vispas ihop med ett ägg och en äggula. Sen vispar man ner 0,5 dl florsocker och 3 dl creme fraiche och ställer in i kylskåpet. Om man vill vara exrta fin så serverar man med nån god sur frukt. Tipptopp.
Och det krävs ingen ugn. (HINT Amanda, HINT)

Min mousse blev i och för sig snarare vit chokladyoughurt än mousse, man god var den. (Även om den ser rätt skabb ut på bilden)

2 kommentarer:

  1. HAHAHA, din header är verkligen awesome!! (dessutom är awesome mitt favoritord för tillfället. ett av många.)

    visst är det! jag ska jobba på en camping med lite diverse jobb sådär. inte precis mitt dröm jobb, men till sommarn får man ta lite vad man finner.
    och jo, jag funderar på att pyssla ihop ett sånt. måste bara köpa vit krympplast först, svart har jag redan. blir nog lite pilligt, men kul! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte den ser scabb ut, utan underbar!!!! DREGELLLL

    guess who?

    SvaraRadera