torsdag 27 maj 2010

Tankspriddhet och distraktioner, ack ja.

Hade huvudvärk imorse, så jag skulle ta en treo. Gick till köket, fyllde ett glas med vatten och tog en vitamintablett istället.
gick tillbaka till datorn, tänker "vänta, nu blev det fel" och gick tillbaka till köket.
Fyller ett glas med vatten och tar en till vitaminablett.

o___O
"vänta..satan.."

Öh, men sen fick jag rätt. Och inte kommer jag kola vippen av näringsbrist idag inte!
Så att alla vet.

Har ni märkt hur enkelt det är att få för sig att göra andra saker när man ska plugga? Jag ska göra en "jag-har-gjort-lista" (såg en hos någon, som också skrev att det var dumt att tänka på alla sakerna man inte har gjort. Hon har rätt, det är ju bara ångestframkallande! jag kommer inte ihåg vem det var, men hon är uppenbarligen ett geni. Och väldigt antagligen en hon, för jag läser bara en manlig blogg. Hmm?)

*Jag har läst 60 sidor kvinnokonst (ptja..skummat.). Det inkluderade lite rysk avant-gardism som är urhäftig.
*Jag har läst 40 sidor arkitektur
*Jag har googlat Man Ray, en awesome fotograf som får mig att vilja börja fanarta i flytande tusch. Lavering, fina vita papper, fotografisk exakthet (i den mån jag kan). Jag ryser av blotta tanken. Sommarprojekt deluxe.
*Jag har googlat ner arkitekturexempel på Art Novaeu, bland annat på Gaudi - spanjoren med de fantastiska kurviga husen i Barcelona som han fixade till på 20-talet.
*Jag har rensat maskrosor och lite nässlor.
*Jag har hämtat in posten.

Min enda sorg är att jag inte läser snabbare. jag läser inte ens, jag skummar mest, men jag är ändå långsam. De där 60 sidorna kvinnokonst får helst gärna bli 250 idag, men, men. Åh, och så måste jag sluta facebooka när jag ska plugga. Tänk vad mycket potentiella produktionstimmar som går åt åt FB. jösses säger jag bara. tur att det finns folk med mer självdisciplin. (Fast när jag verkligen vill göra något så gör jag det.)

...men å muntrare: AMANDA ÄR HEMMA FRÅN FRANKRIKE! YAAAAY!

1 kommentar:

  1. Vilken entusiasm! När är din tenta? Jag antar att du är lite upptagen fram tills dess, men när den är avklarad tycker jag vi ska ha picknick eller någonting annat allmänt awesome :)
    Kram :)

    SvaraRadera