lördag 24 april 2010

Josh Simpson

Josh Simpson might be the coolest glass artist on earth.

(source)
Yes. That is glass, not an underwater photo that I thought first.


Nu tackar alla Karro fint för att hon tipsade mig! Alla utom jag tackar, för nu vill jag ju bli glaskonstnär! Och vi alla vet vad som kommer att hända: glas är fett varmt och jag kommer tutta eld på nåns atalje och säkert behöva amputera en massa kroppsdelar. Tack Karro. Tack.
(Nej, egentligen borde jag bara plugga, men tittar på hans glasvärldar istället. Det är därför jag är bitter. Tentatider.)

3 kommentarer:

  1. Kan du försöka förstå hur jag kände när jag var på en utställning med massor utav hans planeter. Jag funderade på att sälja av alla mina fondandelar och köpa en. Den största och finaste kostade 180 000, den ska jag köpa när jag blir rik och berömd....

    SvaraRadera
  2. tack!! vad glad jag blir!

    och ja, du har rätt, vid 65 lär ju livet vara ÄNNU bättre, haha. om det bara blir bättre efter 50 så. och när du är 21 kommer du förstå min kris! ;D nej då, det är inte så farligt, för det mesta är det ju lattjo lajban.

    ps. du har en fin header!

    SvaraRadera
  3. Så bitter så att du skriver på svenska, minsann! Min bror var en glasblåsare när jag var mindre :), han jobbade för Orrefors glasbruk och vi har fortfarande en massa fint kvar som han gjort.

    SvaraRadera